نوازندگی و یادگیری گیتار با دست چپ یا راست؟کدام سخت تر است؟

آیا یادگیری گیتار با دست چپ سخت تر است؟ بسیاری از نوازندگان و اساتید بر این باورند که اینطور است، اما حقیقت این است که واقعاً به شخص بستگی دارد. برخی افراد یادگیری گیتار با دست چپ را آسان تر می دانند، در حالی که برخی دیگر آن را دشوارتر می دانند. اگر به فکر یادگیری گیتار با دست چپ هستید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.در ادامه با سایت گیتارشکسته همراه باشید.

منابع اینترنتی زیادی وجود دارد که اطلاعات نادرستی در مورد یادگیری نحوه نواختن گیتار با دست چپ ارائه می دهد. هدف این مقاله این است که خوانندگان را با درک روشنی از برخی از این باورهای غلط آشنا کند. چپ دست یا راست دست بودن
مطلقا هیچ تاثیری بر عملکرد شما ندارد. گیتار با دوچرخه سواری یکی نیست. به طور کلی، نوازندگان گیتار چپ دست و راست دست دارای نمودارهای مشابهی هستند.در هر دو صورت، فرآیند یادگیری  شما از معلم باید مناسب و لذت بخش باشد. با این حال، این چیزی نیست که به خاطر آن خوابتان را از دست بدهید.

هر معلمی که دانش لازم را داشته باشد قادر خواهد بود نمودارهای آکورد چپ دست را به شما آموزش دهد. یادگیری گیتار ساده است، اما تسلط بر آن دشوار است. این واقعیت که شما یک نوازنده چپ دست هستید نباید برای پوشاندن ناامیدی شما مورد استفاده قرار گیرد. اگر چپ دست هستید، ممکن است نسبت به نوازندگان گیتار راست دست برتری داشته باشید. گفته می شود که افراد چپ دست نسبت به افراد راست دست هماهنگی چشمی سریع تری دارند.

جیمی هندریکس یکی از مشهورترین گیتاریست های چپ دست تمام دوران است و حداقل یکی از شناخته شده ترین ها برای این کار است. او بیشتر برای سبک گیتار Fender Stratocaster خود شناخته شده است.

یادگیری گیتار چپ دست بهتر است یا راست دست؟

اگر دست راست شما غالب است، باید با یک گیتار راست دست بنوازید. افرادی که چپ دست هستند حداقل باید با گیتار چپ دست بنوازند. اگر آنها مایل به تلاش باشند، می توانند نواختن گیتار راست دست را هم یاد بگیرند. همچنین توصیه می شود کسانی که استعداد موسیقی دارند یک گیتار راست دست انتخاب کنند.

اگر دست راست شما غالب است ، باید از آن دست روی گیتار استفاده کنید. بهترین حالت نواختن گیتار چپ دست است. اگرچه یک دست غالب به دلیل چالش های مشابهی که با آن روبرو هستند نقش مهمی در نوازندگی گیتار دارد، اما به اندازه نوازندگی ترومپت قابل مشاهده نیست. تکنیک فشار دادن انگشت توسط نوازندگان گیتار برای توسعه استقلال انگشت، مهارت، قدرت و چابکی استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این دست است که پیک گیتار را می گیرد. مسئول نواختن آکورد و زدن سیم برای نواختن یک موسیقی زنده با گیتار است

از آنجا که نواختن گیتار یک تلاش پیچیده است، ایجاد یک خط پایه که نشان دهد کدام دست مهمتر است دشوار است. اگر گیتار خود را به درستی طراحی کنید، ناخواسته نواختن خود را دشوارتر نمی کنید.

آیا یک چپ دست می تواند گیتار راست دست را یاد بگیرد؟

در صورت تمرین چپ دستی امکان نواختن گیتار با دست راست وجود دارد. بسیاری از نوازندگان گیتار چپ دست این مسیر را انتخاب می کنند زیرا گیتار چپ دست به سختی می توان یافت و به سختی به دست می آید و گاهی اوقات حتی با قیمت های بیشتر. گیتار را می توان وارونه کرد، آن را به سمت چپ قرار داد، یا نحوه نواختن با دست راست را به عنوان جایگزینی برای وارونه کردن آن آموزش داد.

گیتاری که من می نوازم دست راست است ، بنابراین من چپ دست نیستم. نوازندگان چپ دست غالباً گیتار راست دست می نوازند، با گردن به سمت راست، به طوری که سیم باس نزدیک به زمین باشد. برای شروع، آزمایشات زیادی مورد نیاز است. پل مک کارتنی قبل از اینکه یک گیتار چپ دست را امتحان کند، در یادگیری آن مشکل داشت. اگر به دنبال یک گیتار چپ دست هستید، یک گیتار راست دست ممکن است یک گزینه باشد. برای نواختن درام راست باید به همان شیوه ای که دست راست شما گیتار می نوازد بنوازید. آلمن و ناپفلر دو تا از گیتاریست های محبوب و حرفه ای هستند و بیش از چند نفر دیگر از آنها پیروی می کنند.

بسیاری از ما ترجیح عضلانی قوی نداریم. وجود حرکت متقاطع در یک دست به عنوان سینرژی (که در گیتاریست ها نادر است) نامیده می شود. بین راست دستی و توانایی مغز در تفسیر و اجرای الگوهای ریتمیک ارتباط وجود دارد. یک گیتاریست ماهر باید زمان خود را حفظ کند و به اندازه کافی سازگار باشد تا علاوه بر حفظ زمان، بر هر نت/سیم تأکید کند. شما یک ترجیح طبیعی برای ضربه زدن با دستان خود به باسن خود دارید و این امری ذاتی است. اگر راه طبیعی برای ضربه زدن به سیم ها به جای انگشت نگاری پیچیده وجود داشته باشد، در اسرع وقت متوجه این موضوع خواهید شد و به خود نشان می دهید که آیا چپ دست هستید یا راست. وقتی صحبت از هر چیزی به میان می آید، چیزی به نام خط مستقیم وجود ندارد، بنابراین پرتاب سکه امری مسلم است.

با انجام این کار، او قادر خواهد بود هم گیتار راست و هم گیتار چپ بنوازد (با فرض اینکه بتواند به صورت وارونه یا دو طرفه بنوازد). به عنوان یک مبتدی، ممکن است فکر کنید که کار سخت تری است، اما در واقعیت چیدن این مسائل در ذهن و فکر کردن به آن مهمتر است. بنابراین جای تعجب نیست که دست غالب شما همیشه توجه را به خود جلب می کند. جیمی هندریکس وقتی گیتار می نواخت، او E را در بالا و E را در پایین قرار می داد(حالت عادی و استاندارد جای سیم ها) همچنین از گفته های اون این استس که: سیم های یک گیتار چپ دست باید برای نواختن خوب باشد.

این امکان وجود دارد که جیمی هندریکس به گیتار دست چپ تسلط داشته باشد ، اما شما باید آن را به همان اندازه که با دست راست انجام می دهید تمرین کنید. یادگیری نواختن گیتار کلاسیک نایلونی ایده خوبی است. بسته به ترجیح خود، دوباره امتحان کنید.

کدام دست برای گیتار سخت تر است؟
هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد زیرا بستگی به گیتاریست فردی دارد. برخی از مردم نواختن گیتار با دست چپ خود را آسان تر می دانند، در حالی که برخی دیگر نواختن با دست راست را آسان تر می دانند. همچنین افرادی هستند که دودسته هستند و می توانند به همان اندازه با هر دو دست گیتار بزنند. در نهایت، این به گیتاریست فردی بستگی دارد که تصمیم بگیرد کدام دست برای گیتار سخت تر است.

5 نکته برای سفت کردن دست ها برای نواختن گیتار

نواختن گیتار می تواند دستان شما را سخت تر نشان دهد، اما چند نکته وجود دارد که باید قبل از شروع سفر از آنها آگاه باشید. برای تقویت قدرت و پینه انگشتان باید به طور منظم تمرین کنید. در نهایت، مطمئن شوید که گیتار به درستی تنظیم شده است، و اگر دست‌های کوچکی دارید، کشش زیادی به سیم‌ها وارد نکنید، زیرا ممکن است منجر به آسیب شود. در نهایت، به خاطر داشته باشید که اندازه های مختلف دست مزایا و معایب مشخصی در نواختن گیتار دارند.

آیا چپ دست ها گیتار را متفاوت می نوازند؟

گیتارهای چپ دست برای نواختن توسط نوازندگان چپ دست طراحی شده اند. یک گیتار چپ دست ضخیم ترین سیم (سیم Low E) را دارد که نزدیک به راست است. هنگام نواختن گیتار راست دست (متداول ترین نوع)، اولین سیم آن Low E است.

تفاوت اصلی بین گیتار چپ و راست این است که سیم ها در هر دو ساز ضخامت معکوس دارند. در نتیجه اگر ضخیم‌ترین سیم سمت چپ گیتار راست‌دست باشد، آن نیز راست‌دست است. طبق آمار، تقریباً 10٪ از جمعیت جهان چپ دست هستند و تنها 3٪ آنها را به شدت چپ دست می دانند. خرک یا مهره گیتار نوار نازکی از استخوان مصنوعی یا مواد مشابه است که سیم ها را در جای خود نگه می دارد. گیتارهای آکوستیک توسط زین ها پشتیبانی می شوند. زین های گیتار آکوستیک نوارهایی از مواد (استخوان، عاج و غیره) هستند که در بالای پل قرار می گیرند.

آنها برای آهنگسازی مهم هستند زیرا به انتقال فرکانس ها از رشته ها به بدنه ساز کمک می کنند. اگر می‌خواهید گیتار بزنید، می‌توانید آن را با بستن سیم‌ها به صورت وارونه یاد بگیرید. بسیاری از گیتارها به صورت نامتقارن طراحی می شوند، که باعث می شود احساس کنید “در جای خود نیستید”. اگر چپ دست هستید، دلیلی وجود ندارد که باور کنید نواختن گیتار دشوارتر می شود. اگر شما یک نوازنده راست دست باشید، یادگیری گیتار با دست چپ تقریبا غیرممکن است و معمولا از برگه و نمودار آکورد استفاده می کند. با وجود اینکه گیتارهای چپ دست گرانتر هستند، نتیجه افزایش تقاضا و عرضه است.

گیتارهای چپ دست: از نواختن آنها نترسید!
تقریباً نیمی از تمام نوازندگان گیتار چپ دست هستند، که منطقی است زیرا یادگیری روش صحیح نواختن گیتار را می‌توان بدون نیاز به حمل گیتار در همه جا انجام داد. گیتارهای چپ دست ضخامتی برابر با گیتارهای راست دارند زیرا سیم های هر ساز معکوس هستند.یادگیری گیتار برای افراد چپ دست دشوارتر از افراد راست دست نیست و منابع متعددی به صورت آنلاین وجود دارد که به شما در یادگیری نحوه نواختن گیتار کمک می کند. در نتیجه نباید صرفاً به این دلیل که چپ دست هستید از یادگیری نواختن گیتار دلسرد شوید.

آموزش گیتار چپ دست

هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه بهتر است گیتار را به صورت چپ دست یا راست دست یاد بگیرید وجود ندارد. به طور کلی پذیرفته شده است که یادگیری گیتار به صورت راست دست آسان تر است، زیرا فرت برد گیتار برای نوازندگان راست دست طراحی شده است. با این حال، بسیاری از گیتاریست های چپ دست موفق هستند که نواختن گیتار را به صورت چپ دست آموخته اند. در نهایت، این به خود نوازنده بستگی دارد که تصمیم بگیرد کدام راه برای آنها بهترین است. نکاتی وجود دارد که ممکن است به نوازندگان چپ دست هنگام یادگیری گیتار کمک کند. به عنوان مثال، ممکن است مفید باشد که با یادگیری اصول اولیه گیتار راست دست شروع کنید، سپس سیم ها را برعکس کنید تا سیم E پایین در پایین باشد. علاوه بر این، نوازندگان چپ دست ممکن است تمرین با یک نوازنده گیتار راست دست را مفید بدانند تا بتوانند نحوه انگشت گذاری آکوردها را ببینند.

جمعیت چپ دست ها تقریباً 10 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند، اما 90 درصد آنها راست دست هستند. بسیاری از نوازندگان گیتار چپ دست نواختن گیتار را با دست راست آموختند. نوازندگان چپ دست می توانند به سه روش با دست چپ گیتار بنوازند. اگر به دنبال یک گیتار چپ دست هستید، احتمالاً مجبور خواهید بود به گیتار دیگری بسنده کنید که آن چیزی که به دنبالش هستید نیست. نمادهای جناح چپ عبارتند از پل مک کارتنی، جیمی هندریکس، تونی آیومی و کرت کوبین. افرادی که به شرکت‌های گیتار شکایت می‌کنند، بیشتر به دنبال گزینه‌های جایگزین هستند و تعداد چپ‌گراها افزایش می‌یابد. گیتارهای چپ‌دست را می‌توانید به‌علاوه از سایت leftyfretz.com از eBay، Reverb.com و leftyfretz.com به صورت آنلاین خریداری کنید.

همانطور که نواختن یک گیتار راست دست را یاد می گیرید، روی چرخاندن آن تمرکز کنید. نمادهای چپ مانند دیک دیل، آلبرت کینگ، اوتیس راش، دویل برامهال دوم و دیگران همگی از دست راست خود به نفع خود استفاده کرده اند. همانطور که آکوردها را وارونه می نوازید، می توانید به طور موثرتری برای ریف های پیچیده و تک نوازی سعی کنید. پل گری (Slipknot) شروع به نوازندگی با در دست راست کرد و پس از چند ماه به دلیل افزایش سطح راحتی به سمت چپ رفت. اریک گیلز یک نوازنده طبیعتا راست دست است که به عنوان یک نوازنده چپ دست کار می کند. شما باید تصمیم بگیرید. با استفاده از هر دو ببینید کدام یک برای شما بهتر است.

مزایا و معایب یادگیری نواختن گیتار چپ دست

برای شروع، توصیه می کنم نواختن با گیتار راست دست را امتحان کنید. در حالی که بیشتر مردم نحوه نواختن را یاد می‌گیرند، شما می‌توانید ریف‌ها و آکوردهای پیچیده مانند آکوردهای نواری را با استفاده از انگشتان قوی خود کنترل کنید. وقتی نواختن گیتار دست چپ را یاد می گیرید، همیشه مجبور به انجام این کار خواهید بود.
با این حال، اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه گیتار را چپ دست بزنید، دلیلی برای تسلیم شدن وجود ندارد. نوازندگان گیتار چپ دست شناخته شده و با استعداد هستند. برخی از این چپ دست ها حتی ممکن است به عنوان نمادی در دنیای موسیقی راک در نظر گرفته شوند و گیتاریست های چپ دست بی شماری را تحت تاثیر قرار داده اند تا گیتار را بردارند.

چرا نوازندگان گیتار چپ دست استعداد بیشتری دارند؟

در حالی که بسیاری از مردم بر این باورند که افراد چپ دست نسبت به راست دست ها ، نوازندگان و هنرمندان با استعدادتری هستند ، تحقیقات جدید نشان می دهد که افراد چپ دست اغلب در کارهای چالش برانگیز حل مسئله از همتایان راست دست خود بهتر عمل می کنند.

یک گیتاریست چپ دست 25 درصد از گیتاریست های یک گروه 70 قطعه ای را تشکیل می دهد. از هر هفت نفر یک نفر گیتار می نوازد، اما این رقم توسط نوازندگان چپ دست 10 تا 20 درصد منحرف می شود. جیمی هندریکس با یک گیتار راست دست، با دست چپش به صورت وارونه نواخت. در حالی که نواختن گیتار چپ دست سخت تر از نواختن گیتار راست دست نیست. نوازندگان گیتار چپ دست مانند رابرت فریپ، دوان آلمن، گری مور، شاون لین، مارک ناپفلر، کیکی لوریرو، استیو مورس، جانی وینتر، هرمان لی، بیلی کورگان و جو پری همگی در صنعت سرگرمی ظاهر شده اند.

بسیاری از هدایای چپ دستی
افراد چپ دست بدون در نظر گرفتن سطح IQ آنها به اندازه افراد راست دست باهوش هستند. از طرف دیگر، افراد چپ دست بیشتر در معرض ناتوانی های ذهنی هستند. بر اساس این مطالعه، افرادی که استعداد فکری دارند یا به طور طبیعی رشد می کنند، به همان اندازه احتمال چپ دست بودن را دارند.
نوازندگان چپ دست ممکن است از نظر تکنیک نسبت به بازیکنان راست دست برتری داشته باشند. بر اساس مطالعات انجام شده، افراد چپ دست نسبت به افراد راست دست هماهنگی چشمی بالاتری دارند. علاوه بر این، نوازندگان چپ دست تمایل دارند به جنبه هنری تری از مغز خود ضربه بزنند و در گیتار مهارت بیشتری داشته باشند. چپ دست ها 10 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، اما آنها توسط آیکون های چپ دستی مانند جیمی هندریکس به سمت گیتار کشیده می شوند.

انقلاب گیتار چپ دست
نواختن گیتارهای چپ دست به دلیل داشتن تجربه نوازندگی متمایز و منحصربه‌فرد روز به روز محبوب‌تر می‌شود. گیتارهای چپ دست چندان رایج نیستند، اما یافتن آنها ممکن است دشوار باشد و برخی از سازندگان به سفارشات خاصی نیاز دارند. قبل از خرید یک گیتار چپ دست، مطمئن شوید که آن را در فروشگاه موسیقی محلی یا خرده فروش آنلاین خود امتحان کنید.

آیا یک فرد چپ دست می تواند یک گیتار راست دست را وارونه بنوازد؟
یک فرد چپ دست می تواند یک گیتار راست دست را وارونه بنوازد . با این حال، ممکن است نواختن گیتار از سمت راست به بالا راحت‌تر باشد.

اگر می خواهید نحوه نواختن گیتار راست دست را بیاموزید، می توان تمرین هایی را ارائه داد. تهیه گیتارهای چپ دست دشوار است و در دسترس بودن آنها محدود است. برخی از سازندگان گیتارهای چپ را در دسته های بزرگ می سازند اما فقط مشتریان را ملزم به خرید تعداد مشخصی از آنها می کنند. ساخت ساز های سفارشی گران تر خواهد بود. گیتاریست‌های چپ‌گرا می‌توانند یک گیتار راست را به سه روش بنوازند . اگر مبتدیان بتوانند این کار را بیاموزند، ممکن است نواختن گیتار راست دست را به صورت وارونه آسانتر بدانند.

در واقع اولین و مشهورترین گیتاریستی که از این تکنیک استفاده کرد جیمی هندریکس بود. اگر دوسویه هستید، یادگیری نواختن گیتار راست دست ممکن است آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نباشد.

آیا می توانی گیتار چپ دست را وارونه بنوازی؟بله، شما می توانید یک گیتار چپ دست را وارونه بنوازید
در واقع شما این حق را دارید که این کار را انجام دهید. برخی از نوازندگان گیتار، مانند جیمی هندریکس و آلبرت کینگ، سیم ها را با تکیه دادن گیتارهای راست دست خود برعکس می کنند. اگر یک گیتار راست دست دارید، می توانید آن را به صورت وارونه نیز بنوازید.
آیا مردم به صورت وارونه گیتار می نوازند؟
نواختن گیتار به صورت وارونه غیر معمول نیست. قهرمانان راک، بلوز، موج سواری و گیتار متال همگی چپ دست بوده اند، مانند پل مک کارتنی و دیوید بووی، اما بدترین ترانه سرایان تاریخ نیستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
ویژه مشترکین اکانت پایه گیتارشکسته

با اشتراک از ویژگی های زیر استفاده کنید:

  • -تغییر گام آکورد
  • -دانلود فایل PDF آکورد
  • -تبدیل دیِز به بمل و برعکس ♯↔♭
  • -مشاهده ویدئو آکورد های دارای اجرا

اکانت دارید؟ وارد شوید