آموزش گرفتن آکورد های باره – قسمت دوم

قسمت دوم آموزش گرفتن آکورد های باره

در شروع همیشه باره را انتهای فرت بگیرید. این مسئله برای جای گیری درست بسیار مهم می باشد. روی به دست آوردن یک آکورد واضح بیشتر از 15 ثانیه کار نکنید. وقتی دست یا انگشتان شما خسته شوند آکورد بد و بدتر خواهد شد. یک دقیقه استراحت کنید تا دست شما نیروی خود را دوباره به دست آورده و دوباره تمرین کنید.
طی همین زمان دستور عمل پاراگراف بالا را دوباره بخوانید برای این که دوباره چک کنید٬ که همه چیز را به درستی انجام می دهید پس دوباره تمرین کنید٬ مطمئن شوید که وقتی با بازوهای خود گیتار را می کشید٬ بعد انگشت پشتی را ناگهان پایین نیاورید و یا موقعیت انگشت شصت را جابه جا نکنید و یا انگشت دوم را به طرف چپ باره متمایل نکنید. انگشت دوم را به طور قائم بر دسته و موازی با فرت نگهدارید.

من 100% در آموختن آکوردهای باره دار به شاگردان موفق هستم اگر آن ها این دستور عمل را دنبال کنند. تلاش واقعی و تعیین کننده در نواختن آکوردهای باره دار در این قسمت می باشد.
شما باید بتوانید آکوردهای باره دار را بدون این که انگشت شصت اصلا روی دست گیتار باشد بنوازید!
یک بار دیگر٬ شما می خواهید سنگینی کار را از روی انگشت شصت بر دارید.

این بازوها هستند نه انگشت شصت که باید منبع قدرت باشند. شما می توانید آکورد سل ماژور را طبق دستور بالا بگیرید٬ انگشت شصت را از روی دسته بردارید. صدا باید خوب باشد مانند زمانی که انگشت باره صاف و انگشت شصت و انگشت دوم در جاهای درست خود هستند.

اگر بخواهید در این مسئله مهارت بیشتری پیدا کنید٬ یک تمرین خوب و مفرح نواختن با آکوردهای باره دار بدون انگشت شصت روی دسته ( و همچنین با انگشت شصت روی دسته ) می باشد.

آموزش گرفتن آکورد های باره دار

اگر شما تمرین را بدون انگشت شصت روی دسته انجام می دهید حتما گه گاهی آن را به چپ و راست تکان دهید تا مطمئن شوید که منقبض نیست شما می توانید در حالی که از نیروی بازوی خود به درستی استفاده می کنید انگشت شصت را هم منقبض کنید که ما نمی خواهیم آن را انجام دهیم. ما داریم سعی می کنیم که انگشت شصت را نسبتا در حال استراحت نگه داریم وقتی که آکوردهای باره دار را می نوازیم٬ برای این که سنگینی کار را روی بازوها بگذاریم.

اگر هنوز می خواهید که این مهارت را در سطح بالاتری انجام دهید٬ آهنگی را که نسبتا خوب می نوازید بردارید ( حتی لازم نیست که دارای آکوردهای باره دار باشد ) و آن را بدون انگشت شصت روی دست گیتار بنوازید این هم به شما می آموزد که چگونه از نیروی بازوی خود و نه ماهیچه های ضعیف انگشت شصت استفاده کنیم.

اشتباه برداشت نکنید. شما نخواهید توانست که آهنگ را به همان خوبی بدون انگشت شصت روی دسته بنوازید. انگشت شصت واجب و ضروری است٬ اما فقط به عنوان پایدار کننده٬ نه به عنوان یک عضو ماهیچه ای فعال. نواختن قطعات بدون انگشت شصت روی دسته فقط یک تمرین آموزشی و آگاه کننده است. اما این مسئله را به درستی در یابید که وقتی شما از به کار بردن نیروی شصت به نیروی بازو تغییر موضع می دهید٬ نواختن شما جسورانه تر٬ امن تر٬ دقیق تر و قوی تر خواهد بود.در صورتی که قسمت اول آموزش گرفتن آکورد های باره را مطالعه نکرده اید پیشنهاد میکنیم از دست ندهید

 

4.7/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا